VoIP – persoonlijk contact door directe informatie

VoIP Notarisdossier

Notarisdossier heeft een VoIP koppeling. Wat doet dat? Een VoIP koppeling laat zien wie de cliënt is die jouw kantoor belt doordat het systeem op basis van telefoonnummer herkent wie er belt. Naast dat je de cliënt direct voor je hebt zie je ook de lopende dossiers. Hierdoor kan je sneller helpen doordat je niet meer om een dossiernummer hoeft te vragen, de cliënt voelt zich bekend en gewaardeerd! Het overzicht is interactief want je kan direct het dossier of de cliëntkaart openen. De koppeling werkt ook voor uitgaand bellen; klik in de cliëntkaart op het telefoonnummer en je toestel gaat vanzelf bellen.

Hoe werkt dit volgens notariskantoren die gebruik maken van VoIP?

Direct informatie over de lopende zaak, of zaken die reeds zijn gepasseerd. Mits cliënt natuurlijk bekend is met het telefoonnummer waar ze mee bellen. Je hoeft cliënten niet eerst vragen te stellen die wij al weten. Niet iedereen vindt dat fijn want mensen gaan er al snel vanuit als ze bellen, dat we al weten wie ze zijn. Je hoeft niet meer om het telefoonnummer te vragen omdat het zichtbaar blijft in de VoIP koppeling en bij aanpassing of toevoeging van het telefoonnummer op de cliëntenkaart is dit direct zichtbaar in de VoIP koppeling.

Het is ideaal dat je nu gelijk ziet om welk dossier het gaat en niet een heel vragenvuur hoeft af te vuren voor je kan doorverbinden. Als de collega’s dan ook de notities in het dossier bijhouden zie je gelijk waar het om gaat en kan je de cliënt sneller helpen. Dit bespaart veel tijd!

VoIP zorgt voor meer persoonlijk contact met onze cliënten en leuke reacties: Hoe weet u dat nu zo snel waar ik voor bel!

Het levert toch wel gauw een paar minuten per telefoongesprek op. Daarnaast is het heel handig als cliënten zelf niet duidelijk zijn waar ze voor bellen. Fijn ook bij moeilijke namen omdat het gelijk in beeld is.

De VoIP koppeling biedt veel gemak. Wij zijn een klein kantoor en als je alleen zit en de telefoon gaat een aantal keer dan is het handig dat je direct terug kunt bellen. Het bellen vanuit de cliëntenkaart is fijn omdat je niet het telefoonnummer zelf hoeft in te typen.

Wil je een van de kantoren bellen om naar hun ervaringen te vragen? Of wil je samen met ons in gesprek om te kijken hoe Notarisdossier bij jouw kantoor past? Neem contact op met Marleen Achterstraat-Hooijer via 06 380 70 670 of marleen@dirict.nl.