Op 19 september kwamen 14 notarissen, kandidaat-notarissen en andere medewerkers van notariskantoren die Notarisdossier gebruiken bij Dirict op kantoor in Utrecht. Samen hebben we nagedacht over wat je kan doen wanneer er bijvoorbeeld een OG-crisis komt, hoe maak je die gederfde omzet goed?
We begonnen met een interactief gesprek, wat doen de kantoren nu om zich voor te bereiden op mindere tijden? Sommige kantoren hebben een wisselwerking met andere partijen of leiden medewerkers allround op zodat ze niet alleen gespecialiseerd zijn in een specifieke afdeling. Ook het automatiseren van veelvoorkomende werkzaamheden en het investeren in nieuwe mogelijkheden in de software zijn genoemd.
Daarna heeft Jacky gesproken over ‘Kiezen voor een notaris, waarom kiest een klant voor jou’? Als kantoor kan je drie kanten op; 1. Customer intimicy waarbij je vooral gericht bent op goede communicatie met je cliënt, 2. Operational exellence als je een hoge akteproductie hebt en 3. Product leadership waarbij je een expertise hebt die anderen niet hebben. Uiteraard kan je een combinatie van deze drie hebben of anderen onderdelen als agrarisch recht of mediation aan je portfolie toevoegen. De meeste aanwezigen kiezen met hun kantoor voor de ‘Customer intimicy’ aanpak.
Er volgt een gesprek over de aanpak van het eerste klantcontact, ook koopovereenkomsten hebben een verhaal! Een aantal tips vanuit Dirict worden gedeeld hoe je dit in combinatie met Notarisdossier kan opzetten. Ook wordt er de tip gegeven om, wanneer je voor Customer intimicy gaat, tijd te nemen voor de cliënt tijdens passeren. De klant komt in geval van OG en familiezaken niet vaak bij de notaris, maak er een bijzonder moment van want je verdient het meeste aan terugkerende klanten.
Na deze interessante discussie hebben we de wensenlijst nogmaals besproken, aanwezigen konden hun grootste wens voor een aanpassing in Notarisdossier met ons delen. Een aantal van deze wensen zal je terugvinden in de volgende ronde van de wensenstemmer!
Als afsluiting hebben we samen onder genot van een borrel ervaringen uitgewisseld. Alle aanwezigen kregen een sheet met tips & trucs voor Notarisdossier mee.
We willen nogmaals alle aanwezigen onwijs bedanken voor hun aanwezigheid en inzet! Wil je ook de sheet met tips & trucs ontvangen of met ons sparren over de toekomst van jouw kantoor? Neem dan contact met ons op via info@dirict.nl