Dit jaar bestaat Notarisdossier 15 jaar. Maar hoe is ons bedrijf begonnen? En waar willen we naartoe? Lees dit interview met Niels Radstake, operationeel directeur en oprichter van Notarisdossier!
Het begin
Niels: “Om eerlijk te zijn was ik 15 jaar geleden nog nooit bij de notaris geweest. Ik heb een technische achtergrond en ben toevallig met het notariaat in aanraking gekomen. Er lagen veel kansen om processen te verbeteren en te automatiseren, met name op de communicatie tussen de notaris en de cliënt. We hebben in eerste instantie ons product Notarisdossier ontwikkeld met additionele functionaliteiten zoals het Online Dossier, digitale vragenlijsten en een offertemodule.
Switch naar totaaloplossing
Notarisdossier is dus gestart als toevoeging op de toen bestaande notariële softwarepakketten, waarmee we geïntegreerd hebben. Toen klanten ons vroegen “en wanneer hebben we dat andere systeem niet meer nodig” hebben we in 2015 de switch gemaakt naar een volwaardig notarieel softwarepakket dat het volledige primaire proces van kantoren ondersteunt. Dat was een hectische periode waarin ons product functioneel enorm gegroeid is en waarin we als bedrijf veel geleerd hebben. We waren toen met een team van 6 medewerkers. Alle klanten die in 2015 gestart zijn, zijn vandaag de dag nog steeds klant. Dat is iets waar ik trots op ben.
Cloud en SaaS
Vanuit mijn technische achtergrond vind ik het belangrijk dat onze software klopt, dat het robuust en veilig is. We werken met vertrouwelijke gegevens en kantoren moeten op ons kunnen rekenen. We hebben vanaf het begin een cloud-gebaseerd SaaS-product geleverd dat we meerdere keren per week updaten. Iedereen werkt altijd met de laatste versie. Dat levert ons een enorm voordeel op omdat we snel kunnen schakelen. We nemen daarnaast passende technische en organisatorische maatregelen om de gegevens van onze klanten zo goed mogelijk te beveiligen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het versleutelen van gegevens en ISO-certificeringen op het gebied van informatiebeveiliging en kwaliteit.
Meerwaarde
Tegelijk realiseer ik me heel goed dat onze klanten meestal niet geïnteresseerd zijn hoe het werkt, maar wat onze oplossingen betekenen voor het werkproces op hun kantoor. Dat zit hem bijna altijd in digitaler werken, zorgen dat je up-to-date en compliant bent, beter en efficiënter communiceren met cliënten en zorgen dat medewerkers bezig kunnen zijn met de juiste dingen.
Toekomst
Inmiddels is de fase waarin we de switch naar het primaire proces gemaakt hebben alweer 9 jaar geleden. Notarisdossier heeft zich bewezen en is flink doorontwikkeld, waardoor we meer dan vergelijkbaar zijn met andere software. De software is nooit af, we blijven innoveren en uitbreiden. Inmiddels hebben we ongeveer 130 klanten en meer dan 2.500 dagelijkse gebruikers. We groeien al jaren stabiel qua aantal klanten en blijven continu in ons product en team investeren. Ons vaste team in Utrecht bestaat nu uit 13 mensen die dagelijks werken aan het notariaat van de toekomst. Op software- en klantgebied!”
Wil je Niels feliciteren of heb je een vraag? Neem contact met ons op via www.notarisdossier.nl/contact!