Inspiratie

Branche
gerelateerd

Blogs

Nieuws

Inspiratie

Branche
gerelateerd

Blogs

Nieuws

Te druk?

8 Oct, 2019

Je kent het wel, je loopt over van het werk. Stapels dossiers liggen op je bureau en hoe hard je ook werkt, de stapel lijkt nooit kleiner te worden.

Wat zou je ervan vinden als je meer kan doen in dezelfde of zelfs minder tijd? We komen vaak bij kantoren die aangeven ‘echt geen tijd te hebben voor modellen of instellingen’. Begrijpelijk dat je met die stapel op je bureau jezelf geen tijd gunt om modellen aan te passen maar denk eens naar het gevolg als je dat wél zou doen. Een voorbeeld, ik ken kantoren waar de Word versie van een gepasseerde akte wordt gekopieerd naar het nieuwe dossier, dan wordt de akte geopend, handmatig de kop gewijzigd en vanuit de cliëntkaard wordt dan de comparitie in de akte geplakt. Ik gok dat je hierna zo’n 20 klikken en minstens 10 minuten verder bent. Dat is pas zonde van de tijd!

Zo gaat dat met veel instellingen, Notarisdossier is helemaal naar eigen huisstijl en werkwijze in te richten. Neem je de standaard van Notarisdossier dan zal veel wel aansluiten op jouw kantoor maar een aantal onderdelen verschillen echt per kantoor. Tijdswinst zit dus in het investeren van tijd.

Als je tijd investeert in de instellingen van je systeem dan ga je daar sowieso profijt van hebben en het scheelt een hoop frustratie. Een systeem dat goed aansluit kost soms wat energie maar daarna ga je die tijd inhalen omdat je niet alles handmatig hoeft aan te passen wat automatisch kan.

Daarom onze tip: lees de update mails van je systeem goed en pas direct aan wat voor jouw kantoor van toepassing is. Zo blijf je bij en maak je optimaal gebruik van de software. Voor de Notarisdossier klanten: heb je het idee dat je niet optimaal gebruik maakt van de mogelijkheden in Notarisdossier? Neem contact met ons op dan kijken we samen wat er beter bij jouw kantoor pas. Deze tijdsinvestering ga je daarna absoluut terugverdienen door de tijd die het je oplevert!