Inspiratie

Branche
gerelateerd

Blogs

Nieuws

Inspiratie

Branche
gerelateerd

Blogs

Nieuws

“Vertel wat je doet!”

26 Oct, 2022

‘en iedereen weet waar hij of zij aan toe is.’

Dat cliënten vaak niet weten wat je als notaris doet is duidelijk, maar dat je regelmatig afhankelijk bent van derde partijen is nog onbekender. Nog vervelender; als je wacht op anderen waardoor het dossier langer in behandeling is krijg je als notaris ook nog de schuld. Wat kun je daaraan doen?

De meeste verwachtingen liggen bij jou als notaris. Jij bent immers degene waar alles samenkomt. De akte ligt bij jou, partijen legitimeren zich bij jouw kantoor en het geld wordt naar jouw rekening overgemaakt. Soms duren zaken langer dan verwacht werd. De accountant heeft meer te doen en deze cliënt ligt bij hen niet boven op de stapel. Dit betekent vertraging in het proces. Waar kloppen cliënten dan aan? Precies, bij de notaris. Boze reacties, zonder dat je er wat aan hebt kunnen doen.

We hebben daarom in ons online dossier een zogenoemde ‘wachtverzachter’. Hiermee geef je de cliënten overzicht van de status van hun zaak. Wat is er gedaan, wat moet er nog gedaan worden en vooral: wat moet de cliënt nog regelen? Activeer je cliënten op het juiste moment en maak duidelijk wanneer het hun beurt is om te wachten tot de volgende actie. Zij kunnen op ieder moment zien hoe vergevorderd hun dossier is. Dit voorkomt dure en afleidende telefoontjes, het is bovendien gebruiksvriendelijk en geeft cliënten inzicht in wat ze kunnen verwachten.

Uiteraard kies je zelf of en wat de cliënt ziet, zij hoeven niet alle taken in het dossier te zien. Wil je meer weten? Vraag een demo aan via ‘Contact’ bovenaan deze pagina, of neem contact op met Marleen Achterstraat-Hooijer via marleen@notarisdossier.nl

 

De cliënt ziet in één oogopslag wat de status van het dossier is