Inspiratie

Branche
gerelateerd

Blogs

Nieuws

Inspiratie

Branche
gerelateerd

Blogs

Nieuws

Wat klanten van ons vinden

28 Jun, 2021

Notarisdossier heeft een NPS van gemiddeld +74! En daar zijn we heel trots op. Wat is dat eigenlijk, NPS? De afkorting NPS staat voor Net Promoter Score. Dit is een meetinstrument om met één vraag de loyaliteit van klanten te meten.

De vraag die wij aan onze klanten stellen is:
“Hoe waarschijnlijk is het dat je Notarisdossier zou aanbevelen bij een ander kantoor?”

Als reactie wordt een cijfer gegeven tussen de 0 (zeer onwaarschijnlijk) en 10 (zeer waarschijnlijk). Er bestaan twee verschillende Net Promoter Score. Eén voor de Amerikaanse cultuur en één voor de Europese cultuur. Amerikanen laten het meteen weten wanneer ze ergens tevreden over zijn, terwijl Nederlanders veel kritischer zijn. Daarom gebruiken wij de NPS voor de Europese cultuur. De resultaten zijn in drie groepen:

  • Detractors: Deze respondenten geven een score van 0 tot en met 5 en zijn hoogstwaarschijnlijk ontevreden over de software;
  • Passives: Deze respondenten geven een score van 6 of 7. Deze mensen zijn tevreden over de software;
  • Promoters: Deze respondenten geven een score van 8 tot en met 10 en zijn zeer enthousiast over de software.

Wij hebben persoonlijk contact opgenomen met de respondenten die een score tussen de 0 en 5 hebben gegeven om te achterhalen waar de respondenten ontevreden over zijn. Samen zoeken we naar een oplossing.

Hoe weten we nu dat een NPS van +74 een mooie score is? De gemiddelde NPS bij vergelijkbare softwarebedrijven is +40, wat al een heel goede score is. De berekening is namelijk ‘Aantal promoters – aantal detractors’. +74 geeft dus aan dat we veel meer tevreden dan ontevreden klanten hebben en dat onze klanten écht enthousiast zijn over de software. Notarisdossier gebruikers geven aan onze software “gemakkelijk, flexibel, intuïtief, zeer gebruiksvriendelijk en overzichtelijk” te vinden.

Het is ons streven om software te maken die helpt de werkzaamheden van vandaag efficiënter te maken. Met een NPS van +74 kunnen we wel zeggen dat de gebruikers van Notarisdossier écht tevreden zijn. En daar worden wij ook weer blij van.

Slim werken doen we samen